Vores Kompetencer

Chinasoft klarer alt det tekniske med lokale servere, oversættelse, strategier for SEO og CPC i Baidu,
Sociale medier som Weibo og Wechat samt E-handelsplatforme som Taobao og Tmall

Hvorfor have en webstrategi for Kina?

E-handel i Kina forventes at nå $1000.000.000.000 i år 2019. Det er ca. tre gange danmarks bruttonationalprodukt. Derfor er det kinesiske e-handelsmarked utroligt fristende for alle, som ønsker at udvidde sin forretning.

Dog er der mange faldgruber. Man kan ikke bruge de gængse online markedsføringsredskaber, som man er vant til i Danmark. Google, Facebook, YouTube, Twitter etc. De er allesammen blokerede i Kina, og kinesere har ganske enkelt ikke adgang til dem. I stedet har Kina deres egne udgaver af disse. Baidu den absolut største søgemaskine, Weibo er en slags Twitter (Weibo betyder mikroblog), Wechat er en mobil social platform som har vokset sig enormt stor, Youku to videoer osv.

Selve e-handelsplatformene er også markant anderledes. I Danmark og det meste af vesten sælger de fleste igennem egen webshop. I Kina foregår stort set al e-handel igennen gigantiske e-handelsportaler som Taobao, Tmall, JD.com og Amazon. Det er der en del årsager til, at det foregår på denne måde, men det er nødvendigt at identificere den mest passende platform samt markedsføringstilgang.

Vi laver en skræddersyet løsning til jer, så i kan komme igang med kinasalget så hurtigt som muligt.

Hvad kan vi hjælpe dig med?

  • Lokaltilpasning af hjemmeside - Oversættelse, lokal hosting, designtilpasning.
  • Søgemaskineoptimering i Baidu
  • CPC markedsføring - Baidu, Weibo
  • Sociale medier - Weibo, Wechat, etc.

Lokaltilpasning

Chinasoft har dygtige oversættere siddende klar til at oversætte din hjemmeside, salgsmateriale, produktbeskrivelser, osv. Vi sikrer, at oversættelsen er præcis, passende og tydelig. Vores oversættere er professionelle og har lang erfaring og garanterer, at dit budskab ikke bliver tabt i oversættelsen. De er eksperter på deres område, og sørger for at tage højde for målgruppe, grammatiske nuancer og kulturelle følsomheder, som kan være forskellen mellem fantastisk indhold og pinlige fejl.

Søgemaskineoptimering i Baidu

Baidu er mindst lige så vigtig i Kina, som Google er i resten af verden. Synlighed i Google kan være udslagsgivende for success. Chinasoft har erfaring i både at udvikle Baidu SEO venlige hjemmesider, men også at udføre SEO arbejde, som gør at siden kommer højt op i søgeresultatet. Betingelserne for at komme højere op i søgeresultatet i Baidu er forskellige fra Google. Vores folk har ekspertviden på dette område og kan sikre, at du får mange flere besøg fra Baidu, end du ellers ville.

CPC markedsføring

Ligesom i Google, er det muligt at betale sig til en reklameplads i toppen af søgeresultaterne i Baidu. Principperne er de samme som i Google, men Baidu er anderledes på mange områder og deres brugerinterface findes kun på kinesisk. Hos Chinasoft har vi meget erfaring med at sætte nye kampagner op samt optimere dem løbende. Vi sender jævnlige rapporter, så du kan følge med i, hvordan det hele går.
Ligeledes findes der betalte reklamer i de fleste sociale medier. Specielt på Weibo kan det være utroligt værdifuldt at køre reklamer. Man sikrer sig, at sine annoncer bliver vist i toppen af modtagerens feed og dermed kan man komme ud med sit budskab hurtigt og effektivt. I Weibo er der desuden muligheden for at segmentere i sin målgruppe, så man kan målrette sine kampagner præcist og effektfuldt.

Sociale medier

Som sagt er alle vestlige sociale medier blokerede i Kina. I kan hverken bruge Facebook, Twitter, YouTube eller Instagram i jeres sociale markedsføring i Kina. Kina har dog deres egne sociale medier, som kan bruges mindst lige så effektivt som de vestlige. Weibo fungerer i princippet ligesom Twitter med et newsfeed, som kører konstant med opdateringer fra dem, du følger, Wechat er en mobil chatplatform med udviddede sociale funktioner og bruges i høj grad til at dele indhold. Wechat har sågar udviddet repetoiret med en mobil e-handelsplatform.

Vores Kompetencer

Heidi Marie Anna Henrika Westerby,PROJECT OFFICER / Udenrigsministeriet

På baggrund af Chinasofts anbefalinger for optimering af online marketing med fokus på SEO, CPC og link- building mv, er Top Talent Denmark nu i implementeringsfasen (fase 3), hvor der blandt andet er blevet oprettet en kinesisk microsite for at skabe mere trafic til den danske side studyindenmark.dk, som hedder study-in-denmark.com.cn. Microsiden er koblet op på en server i Kina for en mere effektiv dowloading tid og linker nu direkte til den danske side. Ydermere er online eksperterne nu i process med at rådgive os i forhold til link-building og de yder fuld og tilfredsstillende service i forhold til søgemaskine optimering på landingssider og CPC kampangeopbygning på både engelsk og kinesisk.